Bærekraft tiltrekker seg flere kunder
Bedrifter som leverer på bærekraftige innovasjoner blir belønnet med flere nye kunder og økt lojalitet fra eksisterende, viser ny studie.
Forvaltning av naturressurser som både ivaretar økosystemet og opprettholder lønnsomheten. Blant de mest sentrale forskningsområdene er fiskeriøkonomi.
Bedrifter som leverer på bærekraftige innovasjoner blir belønnet med flere nye kunder og økt lojalitet fra eksisterende, viser ny studie.
Skal bare lønnsomme ESG-tiltak vektlegges, eller også de som forbedrer samfunn og miljø, spør NHH-forskerne Sveinung Jørgensen, Lars Jacob Tynes Pedersen og Aksel Mjøs i Finansavisen.
Ny rapport fra Sustainability Hub Norway viser at norsk næringsliv har kritisk mangel på kompetanse og helhetlig tilnærming til bærekraft. Analysen er gjennomført i samarbeid med NHH-forskere.
Kunder, myndigheter, og investorer krever mer bærekraft. Forsøk på grønnvasking blir gjennomskuet, skriver NHH-professor Tor W. Andreassen.
Postdoktor, Institutt for samfunnsøkonomi
Førsteamanuensis (permisjon), Institutt for samfunnsøkonomi
Førsteamanuensis, Institutt for regnskap, revisjon og rettsvitenskap
Stipendiat, Institutt for samfunnsøkonomi
Professor (permisjon), Institutt for samfunnsøkonomi
Førsteamanuensis, Institutt for regnskap, revisjon og rettsvitenskap
Professor, Institutt for foretaksøkonomi
Professor, Institutt for foretaksøkonomi