Pandemien har ødelagt våre kollektivvaner – dessverre!
Kollektivselskapenes problem, og dermed samfunnets problem, er at pandemien har brutt kundevanene og vi har ubalanse i tilbud og etterspørsel, skriver Tor W. Andreassen
Merkevarebygging og markedsføring er avgjørende for å oppnå konkurransefortrinn for produkter, tjenester og selskaper. Viktige forskningsområder er forbrukeratferd og sponsing.
Kollektivselskapenes problem, og dermed samfunnets problem, er at pandemien har brutt kundevanene og vi har ubalanse i tilbud og etterspørsel, skriver Tor W. Andreassen
VG lar kommersielle aktører spre misvisende informasjon gjennom annonseartikler som ser mistenkelig ut som VG-artikler. Hvordan vurderer VG eget ansvar for innholdet i disse artiklene, spør Ole-Andreas Elvik Næss i VG.
Folk er mer negativ til å leie en Airbnb-bolig dersom husverten kommer fra en minoritetsgruppe. Diskrimineringen forsvinner om verten har fått toppvurdering fra andre leietagere, skriver fire NHH-forskere i DN.
Mange av Sbankens kunder raser over det de opplever som et tvangsgiftemål med DNB. – De føler at valgfriheten deres blir tilsidesatt, sier NHH-professor Helge Thorbjørnsen.
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Instituttleder, Institutt for strategi og ledelse
Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse