Åpner nytt senter for merkevareforskning
Denne uken lanserer Norges Handelshøyskole forskningssenteret Brandinnova. Senteret har mål om å bli ledende i Nord-Europa på merkevareforskning og løfte merkevarekompetansen i norsk næringsliv.
Merkevarebygging og markedsføring er avgjørende for å oppnå konkurransefortrinn for produkter, tjenester og selskaper. Viktige forskningsområder er forbrukeratferd og sponsing.
Denne uken lanserer Norges Handelshøyskole forskningssenteret Brandinnova. Senteret har mål om å bli ledende i Nord-Europa på merkevareforskning og løfte merkevarekompetansen i norsk næringsliv.
– Funnene er interessante, spesielt siden vi nå gjør stadig flere kjøp og beslutninger via smarttelefoner mens vi er på farten, sier NHH-professor Helge Thorbjørnsen.
Merkeordningen Nyt Norge er neppe et effektivt virkemiddel for å øke omsetningen av norske matvarer.
Rekordmange studenter tar CEMS-master ved NHH. For Sunniva Adam bidro graden til jobb som PR-leder for Norges største kultureksportprosjekt.
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Førsteamanuensis, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse