Bør klesmerker som Stormberg støtte politisk kontroversielle saker?
Mange forventer at store firmaer skal vise hvor de står i samfunnsspørsmål. Men merkeaktivisme kan by på både muligheter og utfordringer.
Merkevarebygging og markedsføring er avgjørende for å oppnå konkurransefortrinn for produkter, tjenester og selskaper. Viktige forskningsområder er forbrukeratferd og sponsing.
Mange forventer at store firmaer skal vise hvor de står i samfunnsspørsmål. Men merkeaktivisme kan by på både muligheter og utfordringer.
Yi Lin disputerer for PhD-graden ved NHH 31. mai 2023 med avhandlingen «Studies on interorganizational networks: The case of two regional clusters in Norway».
– Bærekraft har blitt en «license to play» i en del markeder, ettersom store kunder, som dagligvarekjedene, stiller stadig strengere krav, sier Camilla Beck, markedsdirektør i Sjømatrådet.
Regjeringen ønsker at Vy skal ta over Flytoget. Samtidig har DNB kjøpt opp Sbanken. Begge beslutningene ser bort fra hva kundene mener er best.
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Instituttleder, Institutt for strategi og ledelse
Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Professor, Institutt for strategi og ledelse
Institutt for strategi og ledelse