Steng mobilen ute - slipp AI inn i klasserommet
Vi må skille mellom smarttelefoner som forstyrrer læreutbyttet i klasserommet og kunstig intelligens som øker konsentrasjonen og læreutbyttet, skriver Tor W. Andreassen i Finansavisen.
Vi må skille mellom smarttelefoner som forstyrrer læreutbyttet i klasserommet og kunstig intelligens som øker konsentrasjonen og læreutbyttet, skriver Tor W. Andreassen i Finansavisen.
Oda og Mathem fusjonerer. Det er gode nyheter – av flere grunner, skriver NHH-professor Tor Wallin Andreassen i Dagens Perspektiv.
– Vi må ha flere yngre ledere, hvis vi skal møte de digitale behovene hos de neste generasjonene av kunder, sier Ieva Martinkenaite, direktør for forskning og innovasjon i Telenor.
I debatten om kunstig intelligens (KI) står mye på spill, og sterke krefter står mot hverandre. Kampen om narrativet har presset frem tre grupperinger som alle ønsker å styre ordskiftet. Hvem som vinner, har stor betydning for oss alle, skriver Tor Wallin Andreassen.