Firma som har behov for en fast leveranse av gods eller tjenester kan søke om å få tilgang til NHH på dagtid via avdelingen eller instituttet de har kontakt med.
Avdeling/institutt må oversende informasjon om leverandør, kontaktinformasjon hos firmaet som søker og hvilke område de trenger tilgang til adgangskontrollansvarlig, som produserer et midlertidig adgangskort og leverer til instituttet.
Leveransekortene virker fra 06:00 til 18:00 fem dager i uken. Kortene er gyldige for ett år om gangen og må fornyes når perioden har utløpt.
Instituttansvarlig kan finne søknadsskjema. Husk å velge leverandør av tjenester i dropdown-menyen der det står "Velg fra følgende liste". Bruk XNHH1000 som ansattnummer og skriv firmainformasjon i Tilleggsinformasjon-boksen.
Midlertidige gjestearbeider kan få lånekort eiendomsavdelingen for Høyblokken og Servicebygget, og hos Statsbygg for Nybygget.
Disse kortene gir tilgang til området i normalarbeidstid fem dager i uken.
Kortene lånes ut på en individuell basis. Den besøkende kvitterer ut kortet med navn på firma og mobilnummer. Alle kort skal innleveres på slutten av arbeidsdag med mindre det er gjort særskilt avtale.
Kontortilgang
Dersom utenforstående trenger tilgang til kontorer i eller utenfor arbeidstid, skal det avklares med avdelinger og institutt, og den enkelte som disponerer kontoret skal informeres. Slik informasjon er Avdelingen/insituttets ansvar.
Bruk av adgangskort kortet logges sentralt når kort og pinkode benyttes sammen.