Semesterregistrering

Semesterregistrering

Du må registrere deg i StudentWeb hvert semester. Fristen er 1. september i høstsemesteret og 1. februar i vårsemesteret.

  • Semesteravgift

    Semesteravgift

    Som student ved NHH betaler du semesteravgift til Studentsamskipnaden i Bergen (SiB) på kr 590 hvert semester. Sammen med semesteravgiften krever NHH inn en avgift på kr 190 per semester som går uavkortet til Kopinor. Faktura for innbetaling finner du i Studentweb. Fristen for betaling er 1. februar for vårsemesteret og 1. september for høstsemesteret. Merk at det kan ta tre - fem dager fra du har betalt avgiften til den blir registrert i Studentweb.

    Les mer om semesteravgiften på SiB sine nettsider.

    Refusjon av semesteravgift

    Dersom du avbryter studiet kan du få refundert semesteravgiften. Fristen for å søke refusjon er 1. februar for vårsemesteret og 1. september for høstsemesteret. Dobbel innbetaling refunderes hele året. Søknadsskjema finner du her

  • Registrering og utdanningsplan

    Registrering og utdanningsplan

    Du må selv registrere deg for undervisning og eksamen på Studentweb. Her bekrefter du også utdanningsplanen din, som er en fremdriftsplan for studiene dine. Frist for registrering og bekreftelse er 1. september for høstsemesteret og 1. februar for vårsemesteret. Husk at semesteravgiften må betales tre virkedager før du kan bekrefte utdanningsplan, melde deg til eksamen og semesterregistrere deg.

    Frist for eksamensavmelding er tre uker før eksamensdato/innlevering av hjemmeeksamen. NB! Skal du trekke deg fra et emne, må du slette eksamensmeldingen, ikke bare fjerne emnet fra utdanningsplanen.

    Du logger på Studentweb med fødsels- og personnummer + PIN-kode, eller via FEIDE. Ønsker du å få tilsendt PIN-kode, gå inn på innloggingssiden til Studentweb, skriv inn fødsels- og personnummeret ditt (11 siffer) og trykk på "Send PIN-kode med e-post". Du vil da motta en PIN-kode på den registrerte e-postadressen din.

  • Studentkort

    Studentkort

    Studentkortet er din NHH-legitimasjon og fungerer også som adgangskort til skolen utenom ordinær åpningstid. Studentkortet brukes også som lånekort på biblioteket. Studentkortet er gyldig med semesterkvittering/studentbevis-app.

    For å komme inn i låste lokaler etter åpningstid, må du bruke en PIN-kode til ditt studentkort. For å finne denne logger du deg på en student-pc ved NHH og klikker på Start -> All programs -> NHH Standard Programmer -> PIN-kode - adgangskort.

    Har du mistet studentkortet ditt, kan du bestille et nytt kort i Infosenteret. Dette koster kr 200.

    Hvis kortet er ødelagt, kan du bestille et nytt kort gratis. Husk å ta med studentkortet.

  • Studentbevis-app

    Studentbevis-app

    Studentbevis-appen fungerer som studentbevis hos Studentsamskipnaden i Bergen (SiB) og i kollektivtransporten, og er gyldig på lik linje med studentkort og semesterkvittering. Du må ha betalt semesteravgift og fullført semesterregistreringen på Studentweb for å kunne ta appen i bruk. Merk at det kan ta tre - fem dager fra du har betalt til betalingen blir registrert i Studentweb.

    Bruksanvisning

    Du velger Norges Handelshøyskole som institusjon og logger inn via Feide med ditt vanlige brukernavn og passord. Hvis du har betalt avgift og semesterregistrert deg, vil det vises i en gul boks nederst på siden. Informasjonen lagres i appen og du trenger ikke være online for å bruke den fremover.

    Ønsker du semesterkvittering på papir kan du velge dette under semesterregistreringen i Studentweb.

    Last ned appen

  • Pin-kode

    Pin-kode

    Ønsker du å få tilsendt PIN-kode, gå inn på innloggingssiden til Studentweb. Skriv inn fødsels- og personnummeret ditt (11 siffer) og trykk på "Send PIN-kode med e-post". Du vil da motta en PIN-kode på den registrerte e-postadressen din.