Markedsføring og merkevareledelse

Markedsføring og merkevareledelse

Utvikling av sterke merker er nøkkelen til å oppnå konkurransefortrinn og langsiktig lønnsomhet for produkter (varer og tjenester), bedrifter og organisasjoner.

Spesialiseringen i markedsføring og merkevareledelse gir deg inngående og forskningsbasert kunnskap om markedsføring, kundeatferd, innovasjon og merkevareledelse.  Sentralt i faget er nye digitale verktøy, nye delingstjenester/delingsplattformer og «Big data».

Å forstå forbruker- og konkurrentadferd er essensielt for bedrifter og organisasjoner. Innsikt om kunder og konkurrenter gir grunnlag for å utvikle gode strategier, optimal markedsposisjonering og effektive markedsføringstiltak.  

Karrieremuligheter

Profilen passer for deg som ønsker en karriere i konsulentbransjen, eller i et stort selskap eller departement. Den passer også for deg som vil jobbe i markedsavdelingen i en bedrift eller organisasjon, for eksempel som produktsjef, brand manager, markedsanalytiker eller markedssjef.

Undervisning

Undervisningen foregår på engelsk. Se fullstendig beskrivelse på de engelske sidene. 

Gå til engelske sider

Om studiet

Studiepoeng
120
Grad
Master i økonomi og administrasjon - siviløkonom