Innovasjonsledelse og nettverksbygging for Helgelandsregionen
Emne i innovasjonsledelse: Hvordan lykkes med innovasjon i etablerte virksomheter. Studiested: Mo i Rana/Brønnøysund.
Om studiet
- Studiepoeng
- 7,5
- Grad
- Emne på masternivå
- Søknadsperiode
- Januar-april 2026
- Studiestart
- Våren 2026
Virksomheter i både privat og offentlig sektor står overfor store omstillings- og innovasjonsutfordringer for å tilpasse seg endrede rammebetingelser.
Sentrale drivkrefter er digitalisering og teknologiutvikling, endret kunde- og brukeratferd, og økt oppmerksomhet rettet mot bærekraft og innovasjon. For å oppnå vellykket omstilling og stimulere til innovasjon må virksomheter utfordre etablerte forretningsmodeller og praksiser som er forankret i organisasjonskultur.
Emnet vil ha en helhetlig tilnærming og integrere elementer fra ulike fagområder som strategi, organisasjonsteori, innovasjon og ledelse.
Den faglige og pedagogiske tilnærmingen skal tilsammen skape relevans, dybdeforståelse og innsikt i sammenhenger mellom de tema som belyses, og hvordan disse påvirker virksomheter på disse områdene.
Målgruppe
Emnet er primært ment for ledere, fagpersoner og beslutningstagere som har ansvar for utvikling av sin virksomhet, både forretningsmessig og organisatorisk.
Samlingsdatoer
- Samling 1: Digital transformasjon og innovasjonskultur
- Samling 2: Psykologisk trygghet og innovasjon i praksis
- Samling 3: Forretningsmodellinnovasjon og endringskapasitet
September 2026: Innlevering av prosjektoppgave
Om studiet
- Studiepoeng
- 7,5
- Grad
- Emne på masternivå
- Søknadsperiode
- Januar-april 2026
- Studiestart
- Våren 2026
Verdt å vite
- Studiested: Mo i Rana/Brønnøysund
- Emnet er gratis for søkere innen målgruppen i Helgelandsregionen