Har forsket på «Norge»-merkevare: – Potensialet er stort
Professor Magne Suphellen ved NHH og forskningssenteret Brandinnova var med når Innovasjon Norge utviklet en ny merkevare for Norge og norsk eksport, «Made in Norway».
Professor Magne Suphellen ved NHH og forskningssenteret Brandinnova var med når Innovasjon Norge utviklet en ny merkevare for Norge og norsk eksport, «Made in Norway».
– Erfaringen fra næringslivet har gitt meg et unikt perspektiv på strategi og ledelse, sier Xiaoguang Wu.
Katrine V. Løken (42), Steffen Juranek (43) og Kurt R. Brekke (56) er ansatt som nye prorektorer ved NHH. – Et ungt og dynamisk stjernelag, sier påtroppende rektor Helge Thorbjørnsen.
Bli med på Nordic Qualitative Research Forum 25. april.
Hva skjer når toppledere må balansere forventningene fra eiere, styrer og samfunnet for øvrig? NHH-professor Therese Egeland møter toppsjefer til debatt på årets SHE-konferanse.
Et forskningsbasert verktøy utviklet ved NHH hjelper organisasjoner og bedrifter med å skape effektive og velfungerende team. Bak metoden står NHH-forskerne Therese Egeland og Vidar Schei.
Det er særlig én trend som peker seg ut i årets innovasjonsindeks, sier NHH-professor Tor W. Andreassen.
En ny studie fra NHH viser at mange av oss assosierer reparasjon av klær og sko med lavere sosial status, noe som kan føre til at vi heller velger å kjøpe nytt.
Uansett om de velger en karriere i akademia eller i næringslivet, trekker alle frem NHHs doktorgradsprogram som en solid faglig plattform.
NHH-forskere som har fått artikler publisert i internasjonalt høyt rangerte tidsskrift ble denne uken belønnet med publikasjonsbonuser.
Thora Lou disputerer for PhD-graden ved NHH 6. januar 2025 med avhandlingen «Cognitive and Emotional Aspects of Leading in the Face of Competing Demands: A Phenomenological Study of Top Executives».
Jovinary Kajuna har studert bank og finans i Dar es Salaam og tatt en mastergrad i Kristiansand. Nå er 28-åringen fra Tanzania stipendiat ved NHH.
Iffat Tarannum disputerer for PhD-graden 16. desember med avhandlingen «Understanding the Role of Textual Paralanguage in Electronic Word of Mouth».
Lars Arvei Moen disputerer for PhD-graden ved NHH 6. Desember 2024 med avhandlingen «Strategy and Digital Transformation: Exploring the relationship between strategy and digital transformation in established firms».
Samarbeid er avgjørende for nystartede bedrifter, for å realisere vekstambisjonene. – Vi undersøker nå hvordan selskaper strategisk retter sine investeringer mot startups, sier Bram Timmermans.
NHH-forsker Tina Saebi står bak den mest betydningfulle artikkelen i Journal of Management i 2019. Nå har prestisjetidsskriftet gitt henne årets Impact Award.