Ansiktsløfting i førstelinjen

30. mars 2017 11:04

(oppdatert: 31. mars 2017 15:13)

Ansiktsløfting i førstelinjen

Som et ledd i å yte enda bedre service, har NHH utvidet åpningstiden i resepsjonen og sentralbordet. I tillegg bidrar nye beskjeder på telefonsvareren til at de som ringer NHH, raskere kommer i kontakt med rette vedkommende.

Lisbeth Berge er ett av NHHs mange ansikter utad.
Lisbeth Berge på sentralbordet/resepsjonen er ett av NHHs mange ansikter utad.
Professor i engelsk, Trine Dahl, er stemmen på NHHs telefonsvarer.
Professor i engelsk, Trine Dahl, er stemmen på NHHs telefonsvarer.

Tidligere stengte sentralbordet klokken 15, og det var stengt i to perioder i løpet av dagen: fra 11.30 til 12, og klokken 13-13.30. For å yte bedre service overfor studenter, ansatte og eksterne som kontakter NHH via sentralbordet eller møter i resepsjonen, følger åpningstidene nå NHHs vanlige arbeidstid. Det er nå åpent fra kl. 08 til 15.45 (15.00 i perioden 15. mai-15. september).  

NHHs kommunikasjons- og markedssjef, Kristin Risvand Mo, fikk ansvar for resepsjonen og sentralbordtjenestene høsten 2016.

- Sentralbordet og resepsjonen er ett av NHHs ansikter utad, og det er en viktig førstelinjefunksjon. Dette har vi tatt på alvor. Det er irriterende å bli møtt av en svarer som sier «Sentralbordet er nå stengt» og det er det, sier Kristin.

Mer brukervennlig

De nye beskjedene på svareren henviser til nettsidene våre for ansattes direktenummer, og menyvalgene er mer målrettede. Målet er større brukertilfredshet for interne og eksterne brukere.

Kommer du deg ikke gjennom bommen på parkeringsplassen, får du nå lettere hjelp enn tidligere. Hvis resepsjonen er ubetjent, står bommen åpen. Telefonnummeret du kan ringe for hjelp, er også mer synlig.

Alle som henvender seg til NHH skal bli møtt på en imøtekommende måte, uavhengig av kanal (på nett, i sosiale medier, på konferanser, i en studiesituasjon), hvem de er (studenter, potensielle studenter, representanter fra næringsliv og forvaltning, journalister) og tidspunktet for henvendelsen (i lunsjen, etter åpningstid, i ferier og helligdager).

Henvendelsene til sentralbordet er mange og svært ulike, forteller Lisbeth Berge som betjener sentralbordet/resepsjonen. Basert på hva folk spør etter, har vi nå disse menyvalgene:
- studier (som på neste nivå er delt inn i en ny undermeny)
- etter- og videreutdanning
- presse
- sentralbord

NHHs sentralbord og resepsjon skal bli del av det nye servicesenteret som er under etablering.

Telefonsvarer på bergensk og engelsk

Stemmen på telefonsvareren tilhører Trine Dahl, professor i engelsk ved Institutt for fagspråk og interkulturell kommunikasjon. Hun har en klar og god stemme, snakker bergensk og har perfekt uttale på engelsk.

Lytt til telefonbeskjedene her:

Norsk beskjed i åpningstiden

Engelsk beskjed i åpningstiden

Les tidligere sak på Paraplyen (mars 2017): Lisbeth Berge i resepsjonen

Flere interne nyheter