Ny digital rådgiver

16. november 2016 13:03

(oppdatert: 16. november 2016 13:39)

Ny digital rådgiver

Carita Galtung Døsvig har begynt i en midlertidig stilling som digital rådgiver ved NHH. Fokus skal være på analyse og måling av nettrafikk på nhh.no. Hun skal også bistå med vedlikehold og videreutvikling av nettsiden vår.

Stillingen varer ut 2017. Carita Galtung Døsvig er knyttet til Kommunikasjons- og markedsavdelingen.

Hvorfor vil du ha denne jobben?

- Jeg har lang arbeidserfaring som salgs- og markedsanalytiker og trives med de oppgavene som ligger i stillingen, sier Carita. - Jeg har også et stort ønske om å jobbe mer med tekniske oppgaver enn det jeg har gjort hos tidligere arbeidsgivere, og det var hovedårsaken til at jeg søkte på denne stillingen, forteller hun.

Bakgrunn

Carita kommer fra en prosjektstilling i TV-Aksjonen NRK, Bergen og Hordaland. Andre bransjer hun har arbeidet innen er reiseliv,  IT, media, olje og energi. 

Lengst fartstid har hun fra mediebransjen og nærmere bestemt markedsavdelingen i Bergens Tidende. Der jobbet hun som markedsanalytiker med kundeinnsikt og analyse som fagfelt. Hun innhentet og behandlet data relatert til bransjer og kunder, og benyttet analyser og bruksmønstre til å tilpasse kommunikasjon og markedstiltak. Her opparbeidet hun seg dybdekunnskap i tradisjonelle mediekanaler som for eksempel annonsering i avis og ikke minst bannerannonsering på digitale kanaler. 

Carita har mastergrad i informasjonsteknologi fra London og bachelor fra Surrey. Hun startet imidlertid utdannelsen sin på NHH med et ettårig bedriftsøkonomikurs.

Carita har overtatt stillingen etter Agnete Gullaksen som har sluttet på NHH.

Flere interne nyheter