Hjelp oss å bli mer synlig

2. januar 2017 08:20

Hjelp oss å bli mer synlig

Med facebook, Instagram, twitter, YouTube og Snapchat har NHH fått mange nye flater å være synlig på. På facebook er det over 17.000 personer som følger NHH. Studentene deler mye av det vi publiserer, men vi trenger hjelp også av deg for å bli mer synlig i sosiale medier.

Frøystein eksperimenterer med Snapchat.

Nå etablerer vi oss også på Snapchat, forteller Kristin Risvand Mo, kommunikasjons- og markedssjef på NHH.

Daglige oppdateringer

Hver eneste dag legger vi ut og deler saker fra NHH i sosiale medier: Det er bilder, lenker til kronikker, nyheter og glimt fra studiehverdagen.

- For få maks utbytte av dette trenger vi din hjelp til å like og å dele stoffet vi legger ut. Da når vi enda flere mennesker og får spredt de gode historiene om NHH, oppfordrer Kristin.

Som NHH-ansatt finner du alltid det du må vite om NHH på Paraplyen. Der har du tilgang til alle NHH-nyheter, forskningssaker, kronikker, medieklipp og kalenderen. Hvis du i tillegg tar turen innom NHH på facebook, LinkedIn, Instagram, twitter, YouTube eller Snapchat, får du vite enda mer.

Kjennetegn

  • facebook når NHH bredt ut, og deling og 'likes' er viktig. Tonen kan være uformell. Facebook brukes til å dele nyheter i form av tekst, bilder og video NHH har 17.700 følgere på facebook.
  • Instagram brukes til å legge ut bilder. NHH har 800 følgere her.
  • YouTube brukes til å legge ut videoer. Videoene våre har vært avspilt 140.000 ganger, og vi har 450 abonnenter. 
  • Målgruppen for Snapchat er unge potensielle og eksisterende studenter. Her skal vi dele tekstede bilder og videoer. Innholdet er tilgjengelig i bare ett døgn eller forsvinner så snart det er åpnet. 
  • På twitter når vi raskt og bredt ut med korte oppdateringer (maks 140 tegn) til presse,  samfunns- og næringsliv. Vi har ca. 5.000 følgere.
  • LinkedIn er mer karriererettet og er egnet for å pleie nettverk. På LinkedIn har NHH om lag 25.000.  

Flere interne nyheter