Konferanser

Konferanser

Har du det administrative ansvaret for å arrangere en konferanse? Her er huskelisten du trenger for å til et knirkefritt arrangement.

  • Oppnevne konferansekomite
  • Bestemme dato og lokaler
  • Utarbeide budsjettet
  • Invitere hovedforedragsholderne
  • Gjøre risikovurderinger med utgangspunkt i kravene i beredskapsplanen
  • Bestille lokaler
  • Søke om økonomisk støtte fra NHHs fonds og eventuelt eksterne LINK
  • Informere Kommunikasjonsavdelingen og lage kommunikasjonsplan
  • Utarbeide konferanseprogrammet
  • Utarbeide invitasjon/nettside
  • Invitere deltakerne
  • Ta imot påmeldingene
  • Bestille mat, blomster, renhold, navneskilt, konferansemateriell, trykk av programmet osv.
  • Forberede kjøreplaner (bespisning, bruk av lokaler, tekniske støtte, renhold) og bemanningsplaner
  • Avtale forberedelsesmøte med alle involverte like før konferansen
  • Forberede fagkomiteen sin agenda under konferansen
  • Ferdigstille regnskap og rapportere etter konferansen