Fransk økonomisk språk

FRA10 Fransk økonomisk språk

  • Innhold

    Innhold

    Språklære, muntlig ferdighet, emner innen samfunn, politikk, økonomi

  • Læringsutbytte

    Læringsutbytte

    Formålet med FRA10 er å legge grunnlaget for studentenes evne til å kommunisere effektivt på fransk i internasjonale sammenhenger.

    Ved fullført kurs:

    • har du praktiske kunnskaper i de viktigste delene av det franske språksystemet
    • kan du forstå og produsere enkle sakprosatekster på fransk
    • har du grunnleggende ferdigheter i muntlig fransk, innrettet mot samfunn og økonomi
    • har du grunnleggende kunnskap om fransk samfunn (institusjoner, forvaltning, befolkning, arbeidsliv)

  • Undervisningsopplegg

    Undervisningsopplegg

    Kurset organiseres som interaktiv gruppeundervisning med en blanding av forelesninger, gruppearbeid, skriving og gjennomgang av oppgaver samt studentpresentasjoner. Kurset krever aktiv deltakelse underveis. Bruk av e-læringsverktøy er integrert i undervisningen.

  • Anbefalte forkunnskaper

    Anbefalte forkunnskaper

    Kurset bygger på forkunnskaper tilsvarende fransk, nivå II fra Læreplan i fremmedspråk, dvs. 3 år fra ungdomsskolen og 2 år fra videregående, eller 3 år fra videregående, eller tilsvarende.

  • Overlapping med andre emner

    Overlapping med andre emner

    Tilsvarer FRA010

  • Krav til kursgodkjenning

    Krav til kursgodkjenning

    2 godkjente skriftlige én-times oppgaver i løpet av semesteret, som vurderes til "Godkjent/Ikke godkjent". 1 godkjent muntlig test i slutten av semesteret, som vurderes til "Godkjent/Ikke godkjent" 

  • Vurderingsform

    Vurderingsform

    Skriftlig eksamen 3 timer

  • Karakterskala

    Karakterskala

    Vurdering Bestått / ikke bestått

  • Undervisningssemester

    Undervisningssemester

    Høst. Tilbys høsten 2018

  • Litteratur

    Litteratur

    Delphine Jégou, MP Rosillo (2013). Quartier d'affaires 1

Oppsummering

Studiepoeng
7.5
Undervisningsspråk
Norsk / fransk
Semester
Høst

Kursansvarlig

Annelise Ly, Institutt for fagspråk og interkulturell kommunikasjon